Friday 26 August 2011

Rambut itu lambang cinta dan kasih sayang.

Assalamualaikum.

ok. sila jaga dahi sendiri daripada berkerut.

definisi:

Cinta;

Cinta adalah perasaan normal bagi makhluk sekalian alam. kalau tak ada this kind of feeling harus buat lompat si katak lompat sepuluh kali sekali dua puluh kali dua kali. macam mana tu? aku bergurau. tak boleh bergurau? janganlah serius sangat. haha.

Kasih Sayang;

Kasih sayang pulak timbul daripada perasaan cinta itu sendiri. tak ada istilah aku sayang kau tapi aku tak cinta kau. sila jangan sempitkan cinta tu macam hubungan Seth Tan dengan Nora Elena. boleh? bagus!

sumber - kamus persendirian Muhamad Azmeer. berminat? sila pm aku untuk keterangan lebih lanjut. harga boleh runding. ahaks!


                                                                   * * * * * * * * * *

berbalik kepada apa yang aku nak cakap. cinta tu tak ubah macam rambut. peduli apa aku rambut belah tengah ke? spikey hair ke? tak pun rambut yang dilumuri dengan minyak rambut Tancho. janji kata kunci dia rambut. kan?

rambut perlukan masa untuk tumbuh macam tu jugak dengan cinta. cinta perlukan masa untuk serasi dengan jiwa. apa kau rasa (untuk lelaki) bila rambut panjang? ada yang rimas ada yang suka. betul tak?

bila dah suka timbul lah sayang. bila dah rimas timbul lah benci. persoalannya apa yang kita akan buat terhadap sayang dan benci tu?

baiklah, aku yang tanya aku yang jawab (ini teknik melatih diri namanya ). bila timbul perasaan sayang, rambut tu dibelai dan dimanja tak berbelah bahagi. bagai menatang minyak yang penuh. menatang bukan binatang. 

nikmat bilamana rambut mengerbang dituip angin sukar untuk dijelaskan. lebih kurang macam kau goyang kepala laju-laju sebab nak kasi rambut kau melibas-libas bila tak ada angin. macam tu lah agaknya. ahh naice! mungkin ini benda yang normal bagi wanita. tapi sangat extraordinary bagi aku.

percintaan aku dengan rambut tak kekal lama. aku kena akur restu puan emak dan incik abah wajib dipatuhi. gila apa nak jadi anak derhaka? tak nak aku! disebabkan desakan keluarga. akhirnya percintaan selama empat bulan aku berakhir di tangan gunting. dasar gunting jahat! padan muka kau kena marah dengan aku. kahkahkah.

bercucuran rambut jatuh dari atas kepala. tak ubah macam linangan air mata seorang perempuan yang direjek oleh seorang lelaki. haih.

sekarang aku mula merindui saat-saat bergembira bersama pengering rambut warna merah puan emak. rambut yang digunting tu pulak tak ubah macam hubungan yang terhenti separuh jalan. gunting? orang ketiga lah.

hilang cinta lama tumbuh cinta baru. (aku cakap pasal rambut ea!). harapan nak bela rambut lepas ni. jawabnya aku kena tunggu cuti semester tahun depan la gamaknya. skizo apa nak bela time study? silap hari bulan dapat saman dengan abang kemeja biru UiTM.

demm! tak merasa aku nak beraya dengan rambut panjang.


p/s: maafkan abang 'sayang', abang tak terdaya nak selamatkan perhubungan cinta kita. kahkahkah. macam haram!

No comments:

Post a Comment